Τα ελληνικά μονοπώλια στα είδη ζωγραφικής

Όσο περισσότερο το ψάχνεις, τόσο περισσότερο καταλαβαίνεις ότι κάτι περίεργο συμβαίνει στα μαγαζιά με είδη ζωγραφικής

SheBlogs.EU από - Τελευταία ενημέρωση: 1.03.2015

Σήμερα θα σας γράψω κάτι που στην αρχή μου φαινόταν περίεργο, αργότερα λίγο ενοχλητικό και πλέον αποτελεί θέμα παρατήρησης για μένα όσον αφορά τα χρώματα ζωγραφικής και άλλα είδη που βρίσκεις σε εξειδικευμένα καταστήματα.

Που λέτε, υπάρχει κάτι σαν μονοπώλιο. Αν πιάσεις τα πιο γνωστά μαγαζιά που διαθέτουν είδη ζωγραφικής θα δεις ότι το καθένα διαθέτει διαφορετικές μάρκες λίγο ή πολύ. Οκ δεν είναι κανόνας και υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις με συνηθέστερη τα Faber Castell μολύβια γραφίτη που χρησιμοποιούμε στο ελεύθερο σχέδιο.

ylika-zografikis

Αν πιάσεις άλλα υλικά όμως πχ χρώματα ακουαρέλας, ακρυλικά, λάδια θα αρχίσεις να παρατηρείς πως το κάθε μαγαζί είναι κάτι σαν αντιπροσωπεία ορισμένων εταιριών και δε διαθέτει χρώματα ή χαρτιά από τις υπόλοιπες.

Αλλού θα βρεις Winsor&Newton, αλλού τα Van Gogh και Rembrandt της Talens, αλλού Sennelier, αλλού Schmincke, αλλού Lukas και η λίστα συνεχίζει, αν και όχι πολύ, γιατί δε βρίσκεις όλες τις γνωστές μάρκες στην Ελλάδα.

Δε ξέρω τι συμφωνίες υπάρχουν ανάμεσα στις εταιρίες και τα καταστήματα με είδη ζωγραφικής, ως καταναλωτή και λάτρη υλικών ζωγραφικής δε με πολυνοιάζουν κιόλας να πω την αλήθεια.

Απλά η λογική αυτή μας φέρνει μπροστά σε 2 προβλήματα. Από τη μια δε μπορείς να εξαρτηθείς από ένα μαγαζί. Από την άλλη δε μπορείς να βρεις όλες τις μάρκες σε μια πόλη ακόμα κι αν είναι από τις μεγαλύτερες της χώρας. Ευτυχώς υπάρχουν τα eshop θα μου πείτε αλλά κι αυτό δε ξέρω αν είναι λύση τελικά.

Το θέμα είναι πως δεν υπάρχει ανταγωνισμός επί των τιμών με αυτή τη λογική. Δεν υπάρχει και ειλικρίνεια, ίσως, μια και κάθε μαγαζί λειτουργεί ως αντιπρόσωπος μιας εταιρίας και θα σου θάψει τις άλλες αν τις αναφέρεις. Τέλος, δε σου επιτρέπει εύκολα να γνωρίσεις τα προϊόντα από άλλες εταιρίες ώστε να κρίνεις μόνος σου. Λειτουργεί με τη λογική “αυτά έχω κι άμα θέλεις”.

Είναι τόσο ενοχλητικό όσο αν πας πχ στο Hondos και βρεις να πουλάνε προϊόντα μόνο μιας εταιρίας ή αν πας στο σουπερμάρκετ και βρεις γάλα μόνο από μια εταιρία. Δε θα σε ενοχλούσε κάπως; ε θα σε ενοχλούσε! Το ίδιο ενοχλητικό είναι κι όταν το συνειδητοποιείς όσο τριγυρίζεις σε καταστήματα με είδη ζωγραφικής ή στα eshop τους.

Για να είμαι δίκαιη πρέπει να αναφέρω ότι οι τιμές στα είδη ζωγραφικής στην Ελλάδα είναι χαμηλές σχετικά με άλλες χώρες, ευτυχώς δηλαδή γιατί και τα εισοδήματα μας είναι χαμηλά.  Και πάλι όμως δε γνωρίζουμε τι τιμές θα είχαν αν υπήρχε ανταγωνισμός ή εποχιακές προσφορές.

Στα υλικά για crafts θα έκανα ίσως τα στραβά μάτια και θα χαιρόμουν που τουλάχιστον ένα μαγαζί έχει φέρει τα νέα είδη μιας εταιρίας, στα είδη ζωγραφικής όμως δεν είναι το ίδιο.  Δε μιλάμε για νέα άγνωστα προϊόντα, μιλάμε για εταιρίες με ιστορία και κύρος σε μια χώρα που ζωγραφίζει από πάντα. Η λογική του “δείξε μου τα υλικά σου για να σου πω από που ψωνίζεις” δεν είναι και τόσο… όμορφη.

Γενικά θα έλεγα λοιπόν, να μη κολλάτε σε ένα μαγαζί με είδη ζωγραφικής. Γυρίστε, ψάξτε και δοκιμάστε υλικά από διάφορες εταιρίες για να βρείτε αυτά που προτιμάτε περισσότερο. Δε θα τα βρείτε μαζεμένα σε κανένα εξειδικευμένο μαγαζί με είδη ζωγραφικής στην Ελλάδα.

9 responses to “Τα ελληνικά μονοπώλια στα είδη ζωγραφικής”

  1. αναστασια says:

    Παιδια επειδη εχω μαγαζι με ειδη ζωγραφικης σε επαρχεια τα τελευταια χρονια οσον αφορα τα λαδια και τα ακρυλικα οι ελληνες μεγαλεμποροι απο τουσ
    Οποιος εκανα παραγγελιες δεν ειχαν παραπανω απο δυο μαρκες πολλες φορες δεν μπορουσαν να με καλυψουν γιατι ειτε δεν εκαναν εισαγωγες φοβουμενοι την κριση ειτε γιατι εχουν στραφει και αυτοι στα eshop οποτε ειναι και χοντρεμποροι και λιανεμποροι ανταγωνιστες του ευατου τους γιαυτο και δεν πεφτει η τιμη και η αληθεια ειναι οτι προιον εχει να κανει με hobby εχει πληγει αρκετα

  2. Αναστασία says:

    Έτσι ακριβώς είναι. Δεν θέλω να πώ συγκεκριμένες μάρκες αλλά υπάρχουν δύο που βρίσκω σε όλα τα καταστήματα (σε μολύβι και ακουαρέλλα), από την ίδια χώρα και οι δύο. Θα ήθελα να δω μεγαλύτερη ποικιλία, στο κάτω-κάτω και πάλι για εισαγώμενα προοϊόντα θα μιλούσαμε. Και γενικότερα θα έπρεπε να υπάρχει ποικιλία στα είδη. Είναι παράλογο να μαθαίνει κάποιος ότι υπάρχουν τόσα μέσα και αξεσουάρ για την τέχνη και τα χόμπυ, που οι υπόλοιπες χώρες θεωρούν δεδομένα, πωλούνται φτηνά στο εξωτερικό, κι εδώ αν δεν έχεις ίντερνετ δεν φαντάζεσαι ότι υπάρχουν.

    Κατά τη γνώμη μου δεν φταίει η κρίση. Και πριν έτσι ήταν τα πράγματα. Προσωπικά θέλω να στηρίζω την ντόπια αγορά αλλά ως ένα σημείο. Έχω δει άδειες παλέτες ακουαρέλλας να πωλούνται 5-10 δολλάρια στις ΗΠΑ, 3-8 λίρες στην Αγγλία, με επιλογή μεγεθών και ποιότητας, κι εδώ να μου προσφέρουν μόνο μία με 35 Ευρώ!!!!!! Πρέπει και η ντόπια αγορά να με νοιάζεται. Για είδη ζωγραφικής και σχεδίου πιστεύω ότι τα αγγλικά ηλεκτρονικά καταστήματα ωφελούν την τσέπη μου και στο κάτω-κάτω, φαίνεται ότι με νοιάζονται και σαν πελάτισσα.

    (συνπτωματικά έχω το ίδιο όνομα με την αναστασια πιο πάνω!)

  3. Αναστασία οι παλέτες ακουαρέλας είναι μια πονεμένη, πολύ πονεμένη ιστορία κι έχεις δίκιο, στα χρώματα και τα μολύβια όμως οι τιμές Ελλάδας είναι αρκετά χαμηλότερες, το έχω καρατσεκαρισμένο, ίσως στα σετ να τσιμπάνε περισσότερο, τα μεμονωμένα ομως είναι απο 20-40% χαμηλότερα.

  4. Αναστασία says:

    Το πρόβλημα είναι όντως στα σετ. Και δυστυχώς αυτό μας εμποδίζει να δοκιμάζουμε νέες γκάμες. Συμφωνώ ότι οι τιμές στα μεμονωμένα δεν είναι κακές, αλλά εκεί υπάρχει και το ρίσκο της διαθεσιμότητας κάποιες φορές. Π.χ. κάποιο συγκεκριμένο χρώμα που ψάχνω αυτή τη στιγμή υπάρχει μόνο σε κύβο κι όχι σε σωληνάριο, και πάει λέγοντας.

    Να πώ επίσης ότι μου κάνει μεγάλη εντύπωση που στην καρδιά των εκπτώσεων δεν βλέπω κάτι το συγκλονιστικό στα καταστήματα (όσα κάνουν εκπτώσεις). Παράλληλα στην Αγγλία είδα site να κάνει την πρώτη εβδομάδα εκπτώσεις στην ακουαρέλα, αυτό το διάστημα κάνει στα ακρυλικά, νομίζω την προηγούμενη στα λάδια. Και ναι, πουλάνε πολλές μάρκες ταυτόχρονα.

  5. artinfo says:

    Καλησπέρα σας,
    Στη τύχη ψάχνοντας για κάτι που αφορά τη δουλειά μου έπεσα εδώ και είπα να συνεισφέρω υπερασπιζόμενος εμένα και τους συναδέλφους μου σαν κλασικός Έλληνας που είμαι.
    Να πω για αρχή ότι κατά τη γνώμη μου είναι λάθος να γίνονται αναφορές σε μονοπώλια έτσι ελαφρά τη καρδία και χωρίς γνώση των καταστάσεων, της δουλειάς κλπ. Άλλωστε το επάγγελμα μου δεν είναι κλειστό και ο καθένας μπορεί να ασχοληθεί με αυτό αν πιστεύει ότι μπορεί να το κάνει καλύτερα.
    Είμαι εισαγωγέας υλικών ζωγραφικής και γνώστης του αντικειμένου, της αγοράς κλπ μιας και είναι η δουλειά μου. Ναι, στην Ελλάδα όπως και σε όλες τις μικρές χώρες χαμηλής αγοραστικής δύναμης παρατηρείται το φαινόμενο ένα κατάστημα να δουλεύει συγκεκριμένες (λίγες) μάρκες. Ο βασικότερος λόγος είναι η εξαιρετικά χαμηλή ζήτηση. Από την άλλη αυτός είναι ο λόγος που οι τιμές στην Ελλάδα στα χρώματα ζωγραφικής είναι πολύ καλές (στις περισσότερες των περιπτώσεων). Το κατάστημα εισάγει και πουλάει απευθείας στον καταναλωτή. Μείον ένας ενδιάμεσος δηλαδή.
    Το να συγκρίνει κανείς Αγγλία-Ελλάδα είναι σαν να συγκρίνει μερσεντέζ με ζάσταβα. Αν θα δείτε και στη φωτό του άρθρου θα διαπιστώσετε ότι τα εν λόγο χρώματα είναι η στουντιακή ποιότητα μάθησης. Τα εργοστάσια τα βγάζουν για hobby, φοιτητές και ερασιτέχνες. Στην Ελλάδα τα χρησιμοποιούν οι επαγγελματίες στη καλύτερη γιατί πολλοί χρησιμοποιούν ακόμη φτηνότερα ακατάλληλα για ζωγραφική χρώματα (πχ πλαστικά). Είναι φαντάζομαι αποδεκτό από όλους ότι οι Έλληνες δεν αγοράζουν πίνακες ζωγραφικής (αληθινούς εννοώ). Λογικό λοιπόν ένα κατάστημα που ο τζίρος είναι μικρός να μη μπορεί να στηρίξει πολλές μάρκες γιατί απλά ο Έλληνας μαγαζάτορας όχι απλά πουλάει λιγότερο (σαν ποσότητα) αλλά φτηνότερης αξίας υλικά σε σχέση με τον Άγγλο.
    Υπάρχουν άλλες ακριβότερες σειρές για επαγγελματίες ζωγράφους που ελάχιστοι τα αγοράζουν και πραγματικά το να τα εισάγει κάποιος είναι ασύμφορο. Όσα υπάρχουν εισάγονται για λόγους πρεστίζ του καταστήματος και μόνο.
    Τελειώνοντας γιατί έχω κουράσει. Οι εκπτώσεις που αναφέρονται στα Αγγλικά σάιτ είναι μαρκετίστικες ακλουθώντας τους αμερικάνους που είναι οι μάστερ του είδους. Στην ουσία δεν υπάρχει καμία έκπτωση της προκοπής μιας και το Χ προιόν ποτέ δεν ήταν προς πώληση στην αρχική τιμή που αναφέρετε προ έκπτωσης.
    Sorry για το σεντόνι.

  6. Αγαπάμε τα υλικά ζωγραφικής και δε μας ενοχλούν τα σεντόνια όταν μιλάμε για αυτά. Σκοπός είναι να τα γνωρίσουμε περισσότερο, να μάθουμε τις επιλογές μας (για να μην αναγκάζεστε κι εσείς να πουλάτε παιδικά χρώματα-χρειάστηκε να μου μουχλιάσουν ακουαρέλες στην παλέτα για να αρχίσω το ψάξιμο). Επί της ουσίας το ίδιο πράγμα λέμε.
    Χρειάστηκε μεγάλη έρευνα για να μπορέσω να καταλάβω τις ποιότητες (student/artist) και τις διαφορές ανά μάρκα (κι ακόμα το παλεύω, πριν ένα μήνα κατάφερα να εντοπίσω κατάστημα για να πάρω schmincke horadam και μάλιστα σε αρκετά έντιμες τιμές).
    Νομίζω πως χρειάζεται μεγαλύτερη προσπάθεια από όλους μας για να μάθει ο κόσμος περι υλικών. Αυτή τη λογική είχε και το συγκεκριμένο κείμενο, κάπου αλλού γράφω για student και artist quality.
    Αν δε μιλάμε για αυτά και για το πως κινείται η ελληνική αγορά ώστε να αρχίσουν την αναζήτηση δε θα τα μάθουν ποτέ. Προσωπικά λατρεύω τα είδη ζωγραφικής και κόβω από αλλού για να μπορέσω να πάρω διάφορα κατά καιρούς.

    Να μη ξεχνάτε πως οι περισσότεροι έτσι είμαστε, είτε έχουμε είτε δεν εχουμε λεφτά, όταν μπαίνουμε σε μαγαζί με υλικά ζωγραφικής δε διαφέρουμε από παιδιά που βρίσκονται μέσα σε μαγαζί με καραμέλες.

  7. Artinfo says:

    Εγώ απλά να προσθεσω ότι όλες οι επώνυμες μάρκες έχουν ισαξιας ποιότητας χρώματα στις artist σειρές. Ο σωστός για εμένα ζωγράφος δουλεύει με μία παλέτα χρωμάτων ή οποία μπορεί να έχει χρώματα από 10 διαφορετικά εργοστάσια. Όποιος μου πει ότι το τάδε εργοστάσιο έχει στην artist σειρά καλύτερα χρώματα από ένα άλλο επώνυμό θα του πω απλά ότι δε ξέρει από χρώμα και έχει πέσει θύμα μάρκετινγκ. Διαλέξτε τις αποχρώσεις που ταιριάζουν στον τρόπο που ζωγραφίζετε ανεξάρτητα από μάρκες. Αποκτηστε προσωπικα κριτήρια και σταματιστε να διαβάζετε κριτικές αλλων πχ σε forum, google κλπ

  8. Κι εδώ ερχόμαστε πάλι στο ότι για να έχουμε προσωπική άποψη πρέπει να τα δοκιμάσουμε και για να τα δοκιμάσουμε πρέπει να βρούμε να τα αγοράσουμε.
    Ποιοτικά πιστεύω πως ολες προσέχουν την artist σειρά τους, αλλά ακόμα κι έτσι χρώματα ενός pigment διαφέρουν κάπως από εταιρία σε εταιρία οπότε εκεί παίζει ρόλο το προσωπικό γούστο.
    Σε μένα παίζουν κι άλλα ρόλο στην artist πχ η τιμή ανά μάρκα και ml ή το αν μπορώ να βρω πλακάκι ή σωληνάριο κλπ. Για παράδειγμα ακουαρέλες winsor και rembrandt μπορώ να βρω μόνο πλακάκι.
    Οι κριτικές είναι αρκετά χρήσιμες και πρέπει να υπάρχουν αλλά προέχει η προσωπική άποψη. Ειδικά στις student ποιότητες η διαφορά είναι τεράστια ανάμεσα σε pebeo και van gogh ενώ το κόστος είναι σχεδόν ίδιο.

  9. artinfo says:

    Ο λόγος που δε βρίσκεις σωληνάρια από artist ακουαρέλες εύκολα είναι ότι η ζήτηση είναι τόσο χαμηλή που τα χρώματα “κόβουν” μέσα στα σωληνάρια από τη πολυκαιρία που είναι στο ράφι απείραχτα. Το ξέρω από προσωπική εμπορία γιατί έχω πετάξει ουκ ολίγα rembrandt και W&N παλαιότερα μέχρι που τα σταμάτησα.
    Pebeo δεν εμπορεύομαι αλλά έχω διαφορετική άποψη και με τίποτα δε μπορεί να πει κάποιος ότι έχουν τεράστια διαφορά γιατί τα έχω δοκιμάσει προσωπικά όταν προσπαθούσα να φέρω κάποτε. Είναι από τα παλαιά εργοστάσια και τα προϊόντα είναι εφάμιλλα με της Talens και των άλλων. Τα Van Gogh είναι medium grade (όχι student grade) και αν πχ τα συγκρίνει κανείς με τα λάδια XL είναι άδικο. Τα XL είναι student grade καθαρά αλλά είναι και σχεδόν στη μισή τιμή από τα van gogh. Τα XL είναι αντίστοιχα με τα art creation. Είναι σαν να συγκρίνεις Rembrandt με Van Gogh. Tα αντίστοιχα της van gogh είναι από τη Pebeo τα huile.
    Σχεδόν για όλα τα εργοστάσια έχω χημικές αναλύσεις και μετρήσεις και θα επιμείνω ότι όλες οι μάρκες οι γνωστές, τις προκοπής που λέμε, είναι πάρα μα πάρα πολύ κοντά στις μετρήσεις (pigment content κλπ). Το προσωπικό γούστο, το μάρκετινγ κ.α. είναι που παίζουν στις διαφορές.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *